Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

06 kwi 2016

Samochody FCA gwiazdami Salonu „Techno Classica 2016” w Essen.

Od 6 do 10 kwietnia br., niemieckie miasto gościć będzie prestiżową wystawę samochodów zabytkowych. Wśród uczestników będzie FCA z markami Alfa Romeo, Abarth, Fiat i wystawiać będzie cenne, zabytkowe egzemplarze oraz ostatnie nowości z aktualnej produkcji.

Samochody FCA gwiazdami Salonu „Techno Classica 2016” w Essen.

Od 6 do 10 kwietnia br., niemieckie miasto gościć będzie prestiżową wystawę samochodów zabytkowych. Wśród uczestników będzie FCA z markami Alfa Romeo, Abarth, Fiat i wystawiać będzie cenne, zabytkowe egzemplarze oraz ostatnie nowości z aktualnej produkcji.

Ruszyła 28. edycja „Techno Classica", która gości w Gruga Hallen w Essen. Impreza gotowa jest na powitanie miłośników i wystawców z całego świata. W prestiżowej wystawie bierze udział FCA, potwierdzając swoje zainteresowanie tym stale rosnącym w siłę sektorem, który przenika współczesne społeczeństwo, tworząc wartość dodaną do nowoczesnego samochodu. Publiczność będzie mogła podziwiać niektóre zabytkowe egzemplarze marek Alfa Romeo, Fiat i Abarth, jak również samochody z aktualnej produkcji: jest to najlepszy sposób, aby podkreślić niepowtarzalność poszczególnych marek na tle światowej produkcji, z projektantami, samochodami, wyścigami i silnikami, stylem i innowacjami, które naznaczyły postęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniach sportowych XX wieku.

Marka Alfa Romeo.
Udział Alfy Romeo koncentruje się na „sportowych sedanach", koncepcji, której pomysłodawcą jest właśnie włoska marka, a dzisiaj zaktualizowanej i rozwiniętej w postaci najnowszej Giulii. W Essen publiczność będzie mogła podziwiać cztery cenne egzemplarze pochodzące z Muzeum Alfy Romeo w Arese, nazwanego „machiną czasu": Alfę Romeo 1900 (1950), Alfę Romeo Giulia TI Super (1963), Alfę Romeo 75 Turbo Evoluzione (1987) i Alfę Romeo 156 D2 „SuperTurismo" (1998). U boku tych okazów pojawi się niesamowita Giulia Quadrifoglio, kwintesencja nowego wzorca Alfy Romeo oraz najwyższy wyraz „mechaniki emocji". Koncepcja "sportowego sedana" powstała w 1950 roku wraz z wprowadzanym modelem 1900 (L4, 1884 cm3, 80 KM), który otworzył marce drzwi do nowej ery: był to pierwszy samochód Alfy Romeo, który został wyprodukowany na prawdziwej linii montażowej, pierwszy, który został zaprojektowany według kryteriów przemysłowych (w tym nadwozie samonośne), pierwszy z czterocylindrowym silnikiem stworzonym do produkcji seryjnej. Najistotniejsze cechy 1900 to przede wszystkim dynamika: szybkość, trzymanie się drogi, łatwe prowadzenie i bezpieczeństwo aktywne uczyniły z tego pierwszego trójbryłowego sedana o wysokich osiągach (był bardzo ceniony również przez prywatnych kierowców).
W 1963 roku, Alfa Romeo Giulia TI Super jeszcze bardziej rozwinęła koncepcję „sportowego sedana": wyprodukowana w 501 egzemplarzach jest wersją „ready-to-race", z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra, podrasowanym do 112 KM, lżejsza o sto kilogramów, osiągająca maksymalną prędkość 190 km/h. Kolejną gwiazdą niemieckiej imprezy będzie Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z 1987 roku (L4, 1762 cm3, 155 KM, turbo), która w podobny sposób, tak jak miało to miejsce 24 lata wcześniej w przypadku Giulii TI Super, została wyprodukowana w limitowanej serii 500 sztuk, specjalnie dla homologacji w „Grupie A" kategorii Turismo. Dziesięć lat później zasady dotyczące samochodów turismo zmieniły się. Od 1998 roku Alfa Romeo zaczęła wysyłać na zawody tzw. wersję Classe 2 modelu 156 (L4, 1995 cm3, 310 KM). W ten sposób kontynuowana jest tradycja, tak samo jak modele 1900, Giulia i 75, 156 umacnia zwycięską koncepcję „sportowego sedana", którą odnajdujemy dzisiaj w najnowszej Giulii.
Wreszcie, na „Techno Classica" w Essen wystawione zostaną dwa zabytkowe egzemplarze: Alfa Romeo 1600 Spider "Duetto" oraz Giulia Sprint GTA, które świętują 50. rocznicę dwóch ważnych wydarzeń w historii marki. W 1966 roku zadebiutowała Alfa Romeo Spider, słynne „Duetto", „dwuosobówka" prowadzona przez Dustina Hoffmana w kultowym filmie „Absolwent ". W tym samym roku, samochodem Giulia Sprint GTA, Alfa Romeo wygrała po raz pierwszy Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych, co powtórzyło się również w kolejnym roku. GTA stało się wkrótce bezdyskusyjnym królem wyścigów w kategorii samochodów turystycznych. Zresztą, również w 1966 roku ustanowiła kolejny rekord: był to pierwszy samochód turystyczny, który przejechał Nürburgring w czasie poniżej 10 minut, z De Adamich-Zeccoli za kierownicą, coupé z Autodelty przejechało Nordschleife w czasie poniżej 9'59".

Marka Fiat.
Na „Techno Classica" powraca również marka Fiat, która prezentuje szerokiej publiczności ikonę lat 60.: Fiata 124 Sport Spider, wprowadzonego na rynek w 1966 roku. Wystawiany egzemplarz pochodzi z 1969 roku i jeszcze dzisiaj zachowuje swój urok. Kolejna odsłona sedana Fiata 124, wersja Spider, była samochodem sportowym, w którym szybko wszyscy się zakochali, również dzięki projektowi Pininfariny, legendarnemu, włoskiemu partnerowi i znaczącemu nazwisku dla całej branży samochodowej. W 124 Spider zamontowana była pięciostopniowa skrzynia biegów, silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1.438 cm3 oraz hamulce tarczowe we wszystkich czterech kołach.
Amerykanie zwariowali na punkcie proporcji i włoskiego stylu Fiata 124 Spider, jak również jego wodoodpornego, zdejmowanego dachu, który mógł zostać bardzo szybko i prosto otwarty bezpośrednio z siedzenia kierowcy. Od roku 1966 do 1985, zostało wyprodukowanych ponad 200 000 egzemplarzy, z których ponad trzy czwarte trafiło za Atlantyk.
Na „Techno Classica" pojawi się również nowy Fiat 124 Spider, który skupia w swoim dojrzałym stylu klasyczne piękno swojego protoplasty, nie zdradzając jego najistotniejszych cech. Składając hołd kultowemu samochodowi, który został wprowadzony na rynek 50 lat temu i po którym odziedziczył nazwę, nowy Fiat 124 wpisuje się w tradycję swojego legendarnego poprzednika, by rozkochać nowe pokolenie w swoim stylu i osiągach. Nowy Spider wykorzystuje niezawodny, czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra z technologią MultiAir, który rozwija moc 140 KM i moment obrotowy równy 240 Nm oraz dostępny jest z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów.

Marka Abarth.
Dopełnieniem wystawy jest marka Abarth, która na „Techno Classica 2016" prezentuje zabytkowego Abartha 124 w wersji cywilnej oraz nowego Abartha 124 spider, który właśnie w Essen notuje swój oficjalny debiut w Niemczech.
Zaprojektowany, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających kierowców, do zamówienia w całej Europie za kwotę około 40.000 euro.
Nowy Abarth 124 spider ma napęd na tył, wyszukane zawieszenia oraz silnik turbo 1.4 MultiAir z czterema cylindrami i 170 KM, zestawiony z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub sekwencyjną, sześciobiegową, sportową skrzynią biegów Esseesse z selektorem na kierownicy. Połączenie pomiędzy dziedzictwem historycznym oraz dążeniem do nieustającego postępu technicznego stanowi część DNA marki z logo Skorpiona: dowodzą tego wystawiane samochody oraz ambitna inicjatywa Abarth Classiche. Zainaugurowany w listopadzie zeszłego roku w Officine Abarth Mirafiori w Turynie projekt, składa się z wielu części: od atelier renowacji aż po Rejestr Abartha, który koordynuje targi, imprezy, zloty i wyścigi. Sukces programu przerósł najśmielsze oczekiwania. Jedną z tajemnic sukcesu handlowego marki jest spójność pomiędzy aktualnymi modelami, a tymi, które podpisały się pod wieloma rekordami motoryzacyjnymi. Więcej informacji znajduje się na niedawno powstałej stronie: http://www.abarthclassiche.com. Odnośnie Digital, to 1 marca powstał „The Scorpionship", jedyna oficjalna społeczność Abartha skierowana do posiadaczy samochodów, kolekcjonerów, członków klubów Abarth i zwykłych miłośników. Zapisać mogą się wszyscy, wypełniając specjalny formularz znajdujący się na stronie http://scorpionship.abarth.com. Członkostwo w „The Scorpionship" gwarantuje duże korzyści w postaci promocji i atrakcji sportowych, a także udział w zlotach, które gromadzą wielu fanów.

 

Pozostała zawartość