Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

24 mar 2017

Kontynuacja współpracy między marką Abarth a zespołem Movistar Yamaha MotoGP.

Trzeci rok z rzędu kontynuowana jest współpraca pomiędzy Abarthem a zespołem Movistar Yamaha MotoGP: przez kolejne dwa sezony producent samochodów z logo Skorpiona będzie oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym dostawcą samochodów dla zespołu Yamaha Factory Racing biorącego udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata FIM MotoGP 2017.

Kontynuacja współpracy między marką Abarth a zespołem Movistar Yamaha MotoGP.

Trzeci rok z rzędu kontynuowana jest współpraca pomiędzy Abarthem a zespołem Movistar Yamaha MotoGP: przez kolejne dwa sezony producent samochodów z logo Skorpiona będzie oficjalnym sponsorem oraz oficjalnym dostawcą samochodów dla zespołu Yamaha Factory Racing biorącego udział w Motocyklowych Mistrzostwach Świata FIM MotoGP 2017.

Odnowione partnerstwo pomiędzy Abarthem a Yamahą opiera się na wspólnych wartościach, jak miłość do sportu i czystej rywalizacji, chęć przywództwa w sportach motorowych oraz przekraczania granic własnych możliwości.

Po udziale w trzeciej i ostatniej sesji oficjalnych testów IRTA w Katarze, Valentino Rossi i  Maverik Viñales, nie mogą już doczekać się rozpoczęcia nowego sezonu. Towarzyszyć im będzie logo Skorpiona, symbolu Abartha, umieszczone na przedniej owiewce Yamahy YZR-M1. W ramach Motocyklowych Mistrzostw Świata odbędzie się 18 wyścigów, począwszy od pierwszego etapu w Losail (Katar) - 26 marca, aż po ostatni wyścig Grand Prix, zaplanowany w Walencji w Hiszpanii, na 12 listopada br.

W poszukiwaniu coraz lepszych osiągów przekraczane są granice sportu i wychodzi się poza tory wyścigowe, o czym świadczą ekscytujące samochody, stworzone we współpracy obu markech.

Mowa tu o Abarcie 595 Yamaha Factory Racing Edition, którego moc silnika została zwiększona ze 140 do 160 KM, wyróżniającym się charakterystycznym dźwiękiem, wydawanym przez auta wyścigowe oraz jeszcze mocniejszym Abarcie 695 biposto Yamaha Factory Racing Edition, wyposażonym w silnik o mocy 190 KM i odznaczającym się specjalną biało-niebieską kolorystyką. 

Współpraca pomiędzy Abarthem a Yamahą zaowocowała ponadto stworzeniem Yamahy XSR 900 Abarth. Ten lekki, ale gwarantujący znakomite osiągi café racer, jest pierwszym motocyklem stanowiącym rezultat współpracy tych dwóch marek w ramach programu Faster Son Yamahy. Ten dwukołowy pojazd ma taką samą, dynamiczną szarą kolorystyką z czerwonymi wykończeniami, jak Abarth 695 XSR Yamaha, nowy samochód produkowany w limitowanej i numerowanej edycji marki z logo Skorpiona. To 695 egzemplarzy w wersji sedan i 695 w wersji cabrio, charakteryzujących się szerokim zastosowaniem elementów z włókna węglowego nawiązujących do owiewki, błotnika przedniego i siedzenia motocykla, a kolorystyka i detale nadwozia odzwierciedlają styl Yamahy. Abarth 695 XSR Yamaha i motocykl mają również taki sam, ultralekki układ wydechowy Akrapovič, element pochodzący ze świata wyścigów, który wydobywa jego charakter, dźwięk i osiągi. Dopełnieniem 695 jest logo XSR na pokrywie tylnej.

Paolo Gagliardo - Head Operations marki Abarth.
„Jesteśmy dumni z kontynuacji tej ważnej współpracy między marką Abarth a Teamem Movistar Yamaha Moto GP na najbliższe 2 lata.  Ma ona dla nas ogromne znaczenie, wykraczające poza zwyczajowe pojęcie konkurencyjności i wsparcia.  Abarth i Yamaha dzielą wiele wartości zarówno tych sportowych, jak i pasji do zaawansowanych technologii i doskonałej jakości.
Dla Abartha i Yamahy zawody stanowią doskonały wzorzec, z którego można czerpać doświadczenie do wykorzystania w produkcji seryjnej.  Do zwycięstwa potrzebny jest zespół składający się z dobrze przygotowanych i pełnych pasji osób umiejących w krótkim czasie rozwiązać nawet najtrudniejszy problem. Sukcesy osiągnięte w ostatnich latach przez Team Movistar Yamaha Moto GP potwierdzają, że jest to właściwy zespół, również dzięki swoim motocyklistom: wielokrotny Mistrz Świata Valentino Rossi, który nigdy nie stracił swojego zapału i jego młodszy kolega Maverick Viñales, od którego oczekujemy świetnego widowiska w tym sezonie sportowym".   

Lin Jarvis - Managing Director, Yamaha Motor Racing.
Relacje łączące markę Abarth i Yamahę są głębokie i oparte na wzajemnym szacunku. Podobnie jak Yamaha, również Abarth może poszczycić się długą historią niesamowitych sukcesów w świecie rajdów, i jesteśmy dumni z nawiązania tej cennej współpracy, która trwa już od 2007 roku, początkowo z Fiat Group, a później z Grupą FCA. Wyrazem trwałej współpracy jest nie tylko stworzenie Abartha 595 Yamaha Factory Racing Edition oraz 695 biposto Yamaha Factory Racing Edition, ale również wspólne działania na torach wyścigowych. Od 2015 roku, logo Skorpiona zdobi motocykl Yamaha YZR-M1 i bardzo się cieszymy, że współpraca ta jest kontynuowana.  Wartości marki Abarth - innowacja, osiągi i pasja do sportów motorowych i wyścigów - to również wartości wyznawane przez firmę Yamaha, a cieszące się uznaniem logo Skorpiona na przednich owiewkach naszego motocykla symbolizuje nasze pragnienie, by w zbliżającym się sezonie „ruszyć do ataku" i jeszcze raz zawalczyć o tytuł Mistrza Świata w klasie MotoGP".

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ