Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

22 paź 2019

F4 Championship powered by Abarth: koniec sezonu 2019 we Włoszech i w Niemczech.

F4 Championship powered by Abarth zakończyły się sukcesem norweskiego kierowcy Dennisa Haugera we Włoszech i Francuza Theo Purchaire w Niemczech.

  • Dwa F4 Championship powered by Abarth zakończyły się zwycięstwami norweskiego kierowcy Dennisa Haugera we Włoszech i Francuza Theo Purchaire w Niemczech.
  • W 6 sezonach Mistrzostw Włoch F4 i 4 sezonach Mistrzostw Niemiec rywalizowało ze sobą ponad 300 kierowców, prowadzących samochody z silnikiem Abartha.
  • Mistrzostwa F4 to najlepsza szkoła dla młodych talentów, którzy zabiegają o wzięcie udziału w przyszłych mistrzostwach Formuły, jak na przykład Kanadyjczyk Lance Stroll, teraz startujący w F1, czy 7 innych kierowców, w tym Mick Schumacher, którzy przeszli do F2 i 12, którzy znaleźli się w F3.
  • Abarth jest sponsorem technicznym Mistrzostw F4 we Włoszech i w Niemczech: od 6 lat dostarcza silniki 1.4 T-Jet 160 KM i wykorzystuje stanowisko testowe do dalszej poprawy osiągów i niezawodności.

F4 Championship powered by Abarth zakończyły się sukcesem norweskiego kierowcy Dennisa Haugera we Włoszech i Francuza Theo Purchaire w Niemczech.

We Włoszech młody Norweg Dennis Hauger zyskał tytuł Mistrza, wygrywając 12 wyścigów, wyprzedzając Brazylijczyka Gianlucę Petecofa i Estończyka Paula Arona, pierwszego wśród debiutantów.

Mistrzostwa Włoch były jedną z międzynarodowych serii na świecie. 14 pierwszych miejsc w rankingu zajęli kierowcy różnych narodowości, pochodzący z 3 kontynentów. W sumie reprezentowanych było 18 krajów, z 38 kierowcami startującymi we włoskiej serii.

Tak samo ekscytujące i wymagające były Mistrzostwa ADAC F4 championship powered by Abarth, niemiecka seria tej samej kategorii, w której uczestniczyło 30 kierowców. Zwyciężył Francuz Theo Pourchaire, wyprzedzając Norwega Haugera, (który brał udział w obu Mistrzostwach) i Arthura Leclerca z Monako, bratem kierowcy Ferrari.

Widowisko i rywalizacja to kluczowe słowa Mistrzostw Włoch i Niemiec w kategorii F4 powered by Abarth. Oba Mistrzostwa przeznaczone są tylko dla młodych kierowców wywodzących się z torów kartingowych, którzy chcą kontynuować karierę, przesiadając się do bolidów. Celem tych Mistrzostw jest umożliwienie młodym talentom zaczynającym na torach kartingowych, rozpoczęcia startów w wyścigach (już w wieku 15 lat) i pokierowania bolidem. Silnik 1.4 T-Jet Abarth, taki sam, jak ten montowany w modelach Abarth 595 i 695, wyposażony w turbosprężarkę, zapewnia maksymalną moc 160 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 3500 obr./min. Stosunek masy do mocy wynoszący 3,5 KM/kg jest bardzo dobry i pozwala samochodom uzyskiwać doskonałe osiągi, dzięki czemu Mistrzostwa mają charakter szkoleniowy i przygotowują do następnych serii.

Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas wyścigów, bardzo wymagającemu stanowisku testowemu, silnik 1.4 T-Jet Abarth uzyskał niezwykle wysoki poziom osiągów i niezawodności, co korzystnie wpłynęło na konkurencyjność Mistrzostw, widowiskowość i jednocześnie ich przystępność: kierowcy mogli szkolić się i ścigać na bardzo wysokim poziomie. Jest to zgodne z filozofią Abartha, która od czasów swojego założyciela Carla, pozwalała kolejnym pokoleniom kierowców zwrócić na siebie uwagę przy stosunkowo niewielkich nakładach finansowych. O ile na początku to słynne zestawy tuningowe pozwalały tym małym samochodom ścigać się na torach i w rajdach górskich, dziś oferta poszerza się o silnik, który jest idealny dla młodych ludzi młodych z całego świata, którzy mieli okazję wystartować i zaprezentować swój talent w pierwszych 6 sezonach F4 Championship powered by Abarth oraz w pierwszych 5 sezonach ADAC F4 Championship powered by Abarth.

Zainteresowanie Mistrzostwami F4 championships powered by Abarth nie słabnie. Potwierdza  to szkoleniową formułę, która dzięki solidnemu, mocnemu i niezawodnemu silnikowi Abarth T-Jet 160 KM, pozwala młodym kierowcom z torów kartingowych zdobyć doświadczenie i zwrócić na siebie uwagę. To bolid wybierany przez osoby spokrewnione ze znanymi kierowcami, chociażby przez Niemca Micka Schumachera, syna wielkiego Mistrza Michaela, jego kuzyna Davida (syna Ralfa Schumachera) czy Brazylijczyka Enzo Fittipaldiego, wnuka dwukrotnego Mistrza F1, Emersona.

Pozostała zawartość