16 listopada 2017

Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Dubaj 2017.

  • Oficjalny debiut prestiżowej włoskiej marki na Bliskim Wschodzie.
  • Technologia, osiągi i kultowy włoski styl - to kluczowe czynniki decydujące o nieprzerwanej, światowej ekspansji marki z symbolem Skorpiona na masce.
  • Abarth 695 Rivale: specjalna seria, w której łączą się dwie włoskie marki, cechujące się doskonałością w zakresie technologii, innowacji, dbałości o każdy szczegół oraz wyjątkowych osiągach.
  • Abarth 124 spider: samochód „naładowany adrenaliną", opracowany z udziałem Squadra Corse Abarth (Zespołu Wyścigowego Abartha), zapewniający wyraźną dynamikę i radość z jazdy prawdziwym roadsterem.
  • Abarth 595: naturalny spadkobierca samochodu zaprezentowanego po raz pierwszy w 2008 roku, który podbił cały świat.
  • Wyścigowy duch marki ze znakiem Skorpiona - który jest podstawowym elementem jej historii i obecnej tożsamości - nadal przyciąga tysiące fanów na całym świecie podczas wielu ekscytujących zawodów sportowych.

Realizując politykę promowania stałego wzrostu marki w skali globalnej, Abarth bierze udział w Dubai Motorshow 2017, wystawiając trzy modele - Abarth 695 Rivale Cabrio, Abarth 124 spider i Abarth 595 Competizione. Celem jest zaprezentowanie szerokiej gamy samochodów marki z logiem Skorpiona, która jest oficjalnie wprowadzana na rynki Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. To ważny moment dla prestiżowej włoskiej marki, która może poszczycić się długą i wspaniałą historią udziału w wyścigach i rajdach, oraz kolejny krok naprzód w strategii rozwoju Abartha z jego unikalną misją: przekształcić to, co zwykłe, w coś niezwykłego,oferując najlepsze produkty w segmencie kompaktowych samochodów sportowych.

Trzy atrakcyjne samochody na wystawie są zachętą dla mieszkańców Bliskiego Wschodu, aby mogli się bliżej zapoznać z wartościami marki, która tworzona jest w oparciu o najwyższą wydajność, kunsztowne wykonanie i ciągłe doskonalenie techniczne. Te trzy wartości kierują pracą projektantów, inżynierów i techników Abartha tworzących kompaktowe supersamochody ze Skorpionem na masce, które każdego dnia wyruszają na szosy i tory wyścigowe.

Jest to ten sam entuzjazm, który rozpala serca i umysły wielu fanów na całym świecie, podzielających ideologię twórcy marki - Karla Abartha - i pilnie śledzących liczne wydarzenia motoryzacyjne, w których biorą udział samochody wyścigowe Abarth. To nie jest przypadek, że wyścigi są kluczowym elementem historii i obecnej tożsamości włoskiej marki, czego dowodem są wypróbowane i sprawdzone model Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione i Abarth 595 OT (Omologata Turismo), nie wspominając o Abarth 124 Trophy, który zadebiutował w tym sezonie, a także samochody Formuły 4, które rywalizują również w Mistrzostwach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i są wyposażone w silnik 1.4 Turbo T-Jet, wywodzący się z silnika montowanego zarówno w seryjnych, jak i wyścigowych wersjach Abartha.

Abarth 695 Rivale.

Dwie włoskie marki, które łączy doskonałość w zakresie technologii, innowacyjności, dbałości o każdy szczegół i wyjątkowych osiągów, wspólnie stworzyły Abarth 695 Rivale - specjalną serię opracowaną we współpracy z firmą Riva. Ten znany na całym świecie konstruktor jachtów, słynący ze swojej włoskiej elegancji i stylu, pomógł stworzyć najbardziej wyrafinowany model Abartha w historii.

Dostępny w limitowanej edycji w wersji hatchback i kabriolet, Abarth 695 Rivale jest rozpoznawalny dzięki swojej ekskluzywnej kolorystyce - jest lakierowany w dwóch barwach: Riva Evening Blue i Shark Grey, przedzielonych zachwycającym akcentem w postaci dwóch poziomych akwamarynowych pasów, podobnych do tzw. linii piękna, która pojawia się na jachtach. Satynowe chromowane wykończenie klamek drzwiowych, sygnatura „695 Rivale" na tylnej klapie i tylnych skrzydłach oraz satynowa chromowana listwa na tylnej klapie przypominająca wyrafinowane formy jachtu - to wszystko sprawia, że ten model jest jeszcze bardziej charakterystyczny dzięki podobieństwu w stylistyce do widoku burt w nowych jachtach Riva.

Cały ten blask idzie w parze z naturalnym dążeniem do najlepszych osiągnięć dzięki ciągłym ulepszeniom technicznym, jakie można dostrzec w każdym samochodzie Abarth: pod maską 695 Rivale kryje się silnik o pojemności 1368 ccm, zapewniający maksymalną moc 180 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Stosunek masy do mocy 695 Rivale jest warty prawdziwego supersamochodu (5,8 kg/KM przy masie 1045 kg), a osiągi są oszałamiające: prędkość maksymalna 225 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy (6,9 s ze zautomatyzowaną sekwencyjną skrzynią biegów). Innymi słowy, jest to samochód, który zachwyci najbardziej wymagających Klientów, poszukujących elegancji, wyrafinowania i osiągów.

Podstawowym celem 695 Rivale jest prześcignięcie tradycyjnych zalet Abartha poprzez wykorzystanie wyjątkowego uroku Rivy, by zaspokoić popyt użytkowników na ekscytujące osiągi połączone z luksusową elegancją i wyrafinowaniem. Styl tego modelu został zainspirowany zupełnie nową Rivą „56 Rivale", czyli jednym z najbardziej eleganckich i najszybszych jachtów, jakie kiedykolwiek zbudowano w stoczni Sarnico. Cechy te są silnie obecne w 695 Rivale, który to model również zapożyczył niektóre typowe właściwości designu Riva, aby podkreślić nacisk położony na elegancję icharakter. Dzięki temu i jacht, i samochód mają pewne wspólne cechy charakterystyczne w swoim wyglądzie, takie jak: unikalny szary kolor Rivy i satynowe chromowane listwy.

Na wnętrze samochodu składają się: progi z włókna węglowego, ciemnoniebieskie skórzane siedzenia i panele drzwi, czarne maty z niebieskimi wstawkami i deska rozdzielcza z wykończeniem z włókna węglowego (lub z mahoniu, jako opcjonalny wariant, który sprawia, że samochód zyskuje jeszcze bardziej morski charakter). Drewno - najbardziej naturalny z materiałów - łączy się z najnowocześniejszymi technologiami w celu uzyskania absolutnej doskonałości, podobnie jak w jachtach Riva: to idealne połączenie najwyższej technologii i doskonałego rzemiosła. Wariant mahoniowy wpisuje się jeszcze głębiej w filozofię marki Riva: oprócz mahoniowego wykończenia deski rozdzielczej obejmuje on specjalną niebiesko-czarną skórzaną kierownicę z mahoniowym środkiem, niebieską skórzaną okładzinę deski, jak również mahoniową gałkę zmiany biegów i mahoniowe progi.

Wyposażenie techniczne jest również znakomite: system multimedialny UconnectTM z 7-calowym ekranem dotykowym HD, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, jest w dostępny w standardzie. Każdy samochód ma ręcznie montowaną tabliczkę z wygrawerowanym unikalnym numerem, która może być również uzupełniona na życzenie o... nazwę jachtu należącego do właściciela auta: oryginalny sposób, aby uczynić z nowego Abarth 695 Rivale wysokowydajne lądowe dopełnienie jachtu. Dodatkowo, charakter Abartha jest wyraźnie widoczny w wydechu Akrapović z końcówkami węglowymi, hamulcach Brembo z czarnymi 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu, 17-calowych felgach aluminiowych ze specjalnym błyszczącym, szarym wykończeniem i w systemie zawieszenia Abarth by Koni z FSD (Frequency-Selective Damping).

Dzięki wyjątkowej charakterystyce Abarth 695 Rivale natychmiast staje się klasyką - absolutnie godnym miejsca w elitarnym rejestrze Abartha, zawierającym tylko najbardziej ekskluzywne samochody o takich cechach technicznych lub historycznych, które pozwalają klasyfikować te modele, jako „przedmioty kolekcjonerskie".

Abarth 124 spider.

Ekskluzywna motoryzacyjna ekspresja włoskiego stylu życia - nowy Abarth 124 spider - to napędzany adrenaliną, niekonwencjonalny samochód, który stanie się ikoną satysfakcji z jazdy i na pewno pobije serce każdego, kto usiądzie za jego kierownicą. Opierając się na najlepszej platformie roadster, odnoszącej największe sukcesy w historii motoryzacji, nowy Abarth 124 spider został rozwinięty i ulepszony przez Squadra Corse Abarth (Zespół Wyścigowy Abartha), aby zagwarantować odważną dynamikę i radość z jazdy prawdziwym roadsterem. Dowodem doskonałości technicznej, skoncentrowanej na jakości prowadzenia, jest mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy dostarczany w standardzie. To urządzenie zwykle znajduje się w najlepszych samochodach sportowych i podkreśla charakter nowego Abartha 124 Spider. Masa jest skoncentrowana między osiami, a silnik jest zainstalowany za przednią osią, aby zapewnić optymalną zwrotność i doskonałą przyczepność. Dodatkowo zastosowano wyrafinowaną mechanikę i specjalne materiały, aby ograniczyć ciężar samochodu do zaledwie 1060 kg. Daje to stosunek ciężaru do mocy 6,2 kg/KM, czyli najlepszy w tej kategorii. Co więcej, optymalny rozkład masy gwarantuje dokładną i wspaniałą reakcję auta na czynności kierującego.

Pod maską pulsuje mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 litra z technologią MultiAir. Zapewnia 170 KM (około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: ma prędkość maksymalną 229 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy - w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów Esseesse Sports Sequential . Co więcej, ponieważ dźwięk silnika jest podstawową zaletą wszystkich samochodów Abartha, standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza z układem Dual Mode umożliwiającym modyfikację ścieżki spalin zgodnie z ciśnieniem, gwarantując liniowy moment obrotowy i dostarczanie mocy oraz generując jednocześnie satysfakcjonujący, głęboki „ryk" silnika. Abarth 124 spider ma z przodu podwójne zawieszenie wahacza poprzecznego i pięcioramienne wiązanie wielopunktowe z tyłu. Układ jest skalibrowany specjalnie w celu zwiększenia stabilności w narożnikach i wzmocnienia wydajności hamowania. Sterowanie sprzężeniem zwrotnym jest zoptymalizowane przez przyjęcie specyficznej sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.

Co więcej, nowy Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych aktywnych i pasywnych urządzeń bezpieczeństwa. Oprócz ABS, standardowe wyposażenie obejmuje EBD, do regulacji rozkładu siły hamowania przedniej i tylnej osi, aby zoptymalizować długość drogi hamowania i zagwarantować kontrolę we wszystkich warunkach obciążenia samochodu. Oczywiście standardem jest również ESC, zapewniający optymalną kontrolę we wszystkich warunkach jazdy, szczególnie tych najbardziej krytycznych. Wszystkie te urządzenia można ustawić na dwa poziomy lub całkowicie wyłączyć w celu jazdy na torze wyścigowym, pozwalając kierowcy w pełni wykorzystywać wyjątkowe, równoważące i dynamiczne cechy Abartha 124 spider oraz cieszyć niezmąconymi, bezpośrednimi wrażeniami z jazdy.

DNA Abartha jest potwierdzone w obu modelach również od wewnątrz, skupiając się na zapewnieniu doskonałej ergonomii. Skórzane fotele są jednocześnie bardzo wygodne i wspierające kierowcę w utrzymaniu idealnej pozycji, tak obniżonej i cofniętej jak to tylko możliwe, aby móc rejestrować wszystkie ruchy boczne samochodu. Ponadto elementy sterujące doskonale pasują do sportowego ustawienia samochodu: położenie pedału, pionowa kierownica i krótki drążek zmiany biegów zapewniają angażującą jazdę. Deska rozdzielcza ma duży obrotomierz z czerwonym tłem ustawionym w pozycji środkowej skierowanej do kierowcy i system startowy niewymagający użycia kluczyka.

Komfort gwarantują skórzane fotele (w standardzie) i doskonała izolacja akustyczna, zapewniana dzięki wygłuszającej przedniej szybie, tylnemu oknu i podwójnej warstwie dachu auta. Ten ostatni element jest zaprojektowany tak, aby możliwie było otwieranie i zamykanie go jedną ręką z siedzenia kierowcy w ciągu kilku sekund. Po złożeniu za siedzeniami nie zajmuje miejsca w bagażniku.

Oba samochody są wyposażone w pakiet Sound Plus, który obejmuje 7-calowy ekran dotykowy i zaawansowany system audio Bose z subwooferem i ośmioma głośnikami, z których dwa są zintegrowane z zagłówkami, zapewniając doskonałe wrażenia słuchowe. Natomiast pakiet Visibility Plus wyposażony jest w pełne automatyczne, samopoziomujące się reflektory LED, światła do jazdy dziennej LED, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, spryskiwacze reflektorów przednich i tylne czujniki parkowania.

Wreszcie, zakres kolorów obejmuje pastelowe odcienie „Turini 1975 White" i „Costa Brava 1972 Red", a także metaliczne kolory „San Marino 1972 Black", „Hessen 1972 Blue" i „Alpy Wschodnie 1974 Grey" - wszystkie nazwy wybrano przez wzgląd na to, by oddać hołd prestiżowym osiągnięciom marki w świecie rajdów.

Abarth 595.

Nowa gama Abarth 595, będąca w sprzedaży w regionie EMEA od zeszłego roku, reprezentuje ewolucję tego kultowego modelu: mocniejsze silniki, jeszcze bardziej wydajne standardowe funkcje i wiele nowości produktowych - niektóre z nich są obecnie zarezerwowane tylko dla pojazdów o wysokiej jakości.

Dostępna w wersjihatchback lub kabriolet, nowa gama Abarth 595 ma trzy opcje wyposażenia (595, 595 Turismo i 595 Competizione) oraz tyle samo poziomów mocy silnika i tuningu, które spełniają coraz większe wymagania Klientów. Wiele z wprowadzonych ulepszeń jest wynikiem doświadczeń zdobytych dzięki opracowaniu modelu 695 Biposto, „najmniejszego supersamochodu", modelu dopuszczonego do ruchu ulicznego, który dostarcza takich samych emocji i posiada taką samą technologię, jak prawdziwy samochód wyścigowy.

Wyróżniająca się i przystępna cenowo wersja 595 to podstawowy model Abarth: oferuje on całościowe, standardowe wyposażenie potrzebne do zapewnienia przyjemności z jazdy typowej dla marki ze Skorpionem w logo. Model 595 stanowi idealną bazę dla tych, którzy chcą z czasem dopasować elementy samochodu, aby był wyjątkowy. 595 Competizione i 595 Turismo wyrażają dwa kolejne aspekty tożsamości Abartha. Ten pierwszy, bardziej „radykalny", przeznaczony jest dla osób z zamiłowaniem do wydajności i bezkompromisowego sportowego charakteru. Ta ostatnia jest oparta na typowych wartościach włoskich GT, ale w kompaktowym formacie przeznaczonym do użytku miejskiego.

Jedną z największych innowacji jest zwiększona moc silnika 1.4 T-Jet zainstalowanego w wersjach 595 i 595 Turismo. Pierwszy z nich może teraz liczyć na 145 KM i 206 Nm maksymalnego momentu obrotowego, podczas gdy drugi zapewnia 165 KM i 230 Nm. Co więcej, model 595 Turismo jest teraz wyposażony w turbosprężarkę Garrett GT1446. 595 Competizione z silnikiem o mocy 180 KM to idealny samochód dla miłośników adrenaliny, szukających osiągów wyścigowych i technicznych. Dzięki siedzeniom z oparciem „Abarth Corsa by Sabelt", zarówno przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 6,7 sek., jak i bezpieczne hamowanie - z oversize'owym systemem Brembo i czterotłoczkowymi aluminiowymi stałymi zaciskami - będą niezwykłą przyjemnością.

Dzięki wysokowydajnemu układowi wydechowemu Record Monza, silnik osiąga moc 132 KM/litr. Ekskluzywne wyposażenie dostępne jest na życzenie w pozostałej części asortymentu, razem z nagrzewnicą Record Modena zapewniającą identyczne osiągi w połączeniu ze specjalną rurą wydechową. Standardowo wszystkie wersje 1.4 T-Jet są sprzężone z mechaniczną 5-biegową skrzynią biegów, ale na życzenie dostępna jest również sekwencyjna, automatyczna skrzynia biegów Abarth sterowana bezpośrednio z kierownicy.

Abarth 595 jest również jedynym samochodem w swoim segmencie z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Abarth D.A.M.), ekskluzywnym elementem auta, wywodzącym się bezpośrednio z doświadczenia zdobytego w modelu 695 Biposto. W szczególności mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapewnia odpowiedni moment obrotowy na przednich kołach, gdy ma się mniej przyczepności (typowym przykładem jest pokonywanie zakrętów i wychodzenie z zakrętu o wysokim obciążeniu bocznym).

Podsumowując, kluczowe cechy wnętrza samochodu obejmują siedzenia Corsa by Sabelt, jedne z najbardziej wspierających kierowcę spośród obecnie dostępnych na rynku, z wysokim stopniem trzymania bocznego; wykorzystanie materiałów technicznych, takich jak Alcantara i włókno węglowe, w celu podkreślenia sportowej osobowości modelu; oraz system 5" lub 7" UconnectTM Live, z ustawieniem wstępnym do Apple CarPlay i kompatybilnym z Android AutoTM, nie wspominając o zintegrowanym nawigatorze i Telemetrii Abarth. Dostępny jest także wysokiej jakości, potężny system dźwiękowy BeatsAudio o łącznej mocy 480 W z 8-kanałowym wzmacniaczem cyfrowym.

Wyścigi.

Rywalizacja jest istotnym elementem w historii Abartha oraz współcześnie. Gama samochodów wyścigowych składa się z różnych modeli, począwszy od sprawdzonych Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione i Abarth 595 OT (Omologata Turismo) do wyposażonych w silniki T-Jet samochodów Formuły 4 i nowego Abartha 124 Rally, który zadebiutował w tym sezonie.

Specjalne mistrzostwa są organizowane dla poszczególnych modeli, aby umożliwić dużej liczbie kierowców udowodnienie swoich umiejętności w sportach motorowych.

Pierwsza edycja Abarth 124 Rally Selenia Trophy odbyła się w 2017 roku, dołączając do dziewiątego sezonu wyścigowego pucharu Abarth Selenia Trophy, z Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione i Abarth 595 OT oraz Coppa Abarth Classiche (dla klasycznych rajdowych modeli Abartha). Abarth dostarcza 160-konne silniki T-Jet dla kierowców Formuły 4 rywalizujących w mistrzostwach we Włoszech, Niemczech, Europie Północnej i na Półwyspie Iberyjskim, a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Sezon jest pełen wydarzeń i obejmuje wszystkie klasyczne obszary sportów motorowych, z wyraźnym odniesieniem technologicznym do standardowej produkcji. Cała gama samochodów ma wersje wyścigowe, która podkreślają ścisły związek między doświadczeniem wyścigowym a rozwojem standardowych pojazdów.

Poprzez Abarth 124 Rally Trophy marka ze Skorpionem w logo organizuje innowacyjne mistrzostwa dla samochodu, który sam w sobie jest bardzo innowacyjny. Abarth 124 Rally przełamuje tradycyjne formy, łącząc emocje z technologią: napęd na tylne koła gwarantuje widowisko, podczas gdy bardzo wysoki poziom osiągów jest wynikiem żmudnego rozwoju, jak ostatnio wykazano w pierwszym etapie Rajdu Monte Carlo, który odbył się w ekstremalnie trudnych warunkach z dużą ilością lodu i śniegu na drogach. Sytuacja była wyjątkowo niekorzystna dla napędu na tylne koła, ale mimo to nie przeszkodziło to kierowcom w osiągnięciu doskonałych wyników.

Model samochodu należy do grupy R-GT i dlatego może konkurować w wyścigach krajowych i międzynarodowych. Mistrzostwa Abarth 124 Rally Trophy liczą siedem rajdów, z których sześć jest częścią Mistrzostw Włoch. W ten sposób kierowcy biorący udział w Pucharze mogą również ubiegać się o Mistrzostwo Włoch w kategorii R-GT, jak młody Fabrizio Andolfi Jr., który zdobył zarówno Puchar Abartha, jak i Mistrzostwo Włoch R-GT.

Zwycięzca w kategorii kierowców Under 23, Andea Modanesi, będzie miał możliwość startu w Rajdzie Monza w 2017, reprezentując oficjalnie Abartha 124 Rally.

Organizując Puchary własnej marki, Abarth oferuje szereg usług ułatwiających pracę zespołową osób, biorących udział w zawodach: podczas wyścigów dostępny będzie serwis części zamiennych z technikami, którzy udzielą pomocy. Zostanie również zorganizowana strefa wypoczynkowa - z cateringiem i funkcjami rozrywkowymi dla załóg i zespołów. Udział mediów będzie znaczący, z dedykowanym biurem prasowym i telewizyjnym oraz działaniami na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Więcej informacji na temat pucharu Abarth 124 Rally Trophy można uzyskać pod adresem http://racing.abarth.com lub wysyłając e-mail do zespołu Abarth Racing na adres 124rally@abarth.com.

Abarth 124 Rally to prawdziwa siła mistrzostw. Jest to prawdziwy samochód sportowy, skonfigurowany i dostrojony bezpośrednio przez Abartha i z ceną wyjściową 140 000 euro.

Kluczowe zalety samochodu zostały jasno określone w briefie rozwojowym:

  • sprawiają, by był lekki dzięki doskonałemu rozkładowi ciężaru
  • dają mu mocny, niezawodny i wydajny silnik
  • sprawiają, by błyskawicznie pokonywał zakręty bez podsterowności
  • zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach
  • dają radość z napędu na tylne koła w połączeniu z najnowocześniejszą technologią
  • ułatwiają zarządzanie zespołem i technikami i utrzymują niskie koszty eksploatacji.

Samochód wyposażony jest w turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1800 cm3. Wykorzystując zakres możliwych do wybrania mapowań, może osiągnąć moc 300 KM przy 6500 obr./min z optymalną krzywą momentu obrotowego, kluczowym elementem zapewniającym zrównoważone sterowanie i przyspieszenie w przypadku nadsterowności. Wydajność zapiera dech w piersiach, przyspieszenie jest wzmocnione pełnym, satysfakcjonującym dźwiękiem. Aby jeszcze bardziej poprawić osiągi, silnik jest połączony z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów z manetkami do zmiany biegów, podczas gdy trakcja jest zapewniona dzięki mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu.

Rajdy narażają samochody na ekstremalne obciążenia, dlatego doskonała mechaniczna konstrukcja standardowego samochodu produkcyjnego została rozwinięta. Układ zawieszenia - przedni, wysoki podwójny mostek i tylny łącznik wielokrotny - zapewnia zoptymalizowaną kinematykę i jest teraz instalowany na specjalnych ramach pomocniczych, które zapewniają doskonałą wytrzymałość mechaniczną i znaczną redukcję masy, a metalowe połączenia gwarantują najwyższą dokładność prowadzenia.

Aby zapewnić maksymalną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dostosować się do różnych odcinków specjalnych, mechanicy Racing Team byli niezwykle ostrożni w definiowaniu możliwości ustawiania zawieszenia, które oferuje szeroką regulację charakterystycznych kątów, lepszą pozycję wyboistą dla trudnych nawierzchni i przede wszystkim hydrauliczne amortyzatory czterokierunkowe, które umożliwiają niezwykle precyzyjną konfigurację zachowania kompresji i odbicia, jak również reakcję na wysokie lub niskie częstotliwości, aby łagodzić odczucia kierowcy.

Pierwszorzędna mechanika wymagała systemu elektronicznego nowej generacji, aby zapewnić najwyższą wydajność na drodze i zoptymalizować ciężar i ogólne wymiary.

Dzięki wysokiej integracji wszystkie główne elementy sterujące są ergonomicznie pogrupowane na kierownicy. W ten sposób kierowca może na przykład wybrać różne kalibracje silnika i układu antylagowego lub wybrać tryb kontroli trakcji, od tego zaprojektowanego dla szybkich, przyczepnych nawierzchni, do tych gwarantujących najwyższą wydajność również w warunkach niskiej przyczepności.

Doskonale interpretując spuściznę Karla Abartha, mechanicy Racing Team skupili się również na obsłudze i utrzymywaniu kosztów za kilometr w celu promowania nowych talentów i umożliwienia kierowcom dostępu do świata rajdów. Nowoczesny samochód rajdowy musi być zaprojektowany nie tylko w celu zapewnienia najwyższej wydajności, ale także w celu umożliwienia kierowcom, nawigatorom i technikom polegania na maszynie, która spełni ich oczekiwania i dostosuje się do wielu zastosowań i sytuacji. Z tego powodu nowy Abarth 124 Rally oferuje możliwość wyboru różnych konfiguracji i rozwiązań począwszy od głęboko mechanicznych, takich jak prześwit, aż po powierzchnie zewnętrzne, tak by przypominały niezapomniane triumfy marki Abarth w rajdach na całym świecie.

Samochód został zaprojektowany z myślą o ułatwieniu obsługi serwisowej na torze wyścigowym i obniżeniu kosztów eksploatacji. Na przykład, ramy pomocnicze zawieszenia są przystosowane do zamontowania zestawu do prześwitu podwozia z pozycją mocowania z podwójnym ramieniem. Ponadto zestaw wymaga specjalnego montażu zamiast wymiany zacisku.

Wreszcie kod projektu SE139 jest zakorzeniony w pulsującym sercu historii marki, odnosząc się bezpośrednio do samego Karla Abartha. Skrót SE oznacza „Sport" i „Eksperymentalny", bezpośredni związek z wartościami rzemieślniczymi i postępem technicznym Abarth. Z drugiej strony sekwencyjny numer 139 przypomina nam, że w swojej 67-letniej historii Abarth opracowywał średnio dwa projekty wyścigowe rocznie: wybitne osiągnięcie, które może pochwalić się niewielu innych producentów samochodów.

Po siedmiu dniach wyścigowych, na koniec sezonu zwyciężył włoski kierowca Cosimo Barberini, który wyprzedził w klasyfikacji Juuso Pajuranta z Finlandii, Joakima Darboma ze Szwecji i młodego, obiecującego Kuzeya Eroldu z Turcji.

Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione napędzany jest potężnym silnikiem turbodoładowanym o mocy 215 KM i sześciobiegową przekładnią sekwencyjną, specjalnymi ustawieniami jazdy i wyposażeniem aerodynamicznym, aby poprawić jego osiągi.

Te Mistrzostwa nabrały międzynarodowej rangi dzięki obecności wielu kierowców z całej Europy, ze Skandynawii i Hiszpanii, a także znaczącej i walecznej drużyny z Turcji, która w 2016 roku wykazała swoją wartość. Średnia liczba aut w poprzednich edycjach wynosiła około 20 samochodów.

Szeroki wachlarz usług oferowany był kierowcom i zespołom również w tych mistrzostwach: konfiguracja padoku, serwis części zamiennych na torze wyścigowym z udziałem techników, którzy udzielili porady i gościnności z cateringiem przeznaczonym dla załóg i zespołu. Udział mediów będzie znaczący, z dedykowanym biurem prasowym i telewizyjnym oraz działaniami na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Dzięki tej inicjatywie Abarth potwierdza swoją filozofię tworzenia wyścigów dla standardowych wersji wysokiej klasy samochodów tej marki, które są w stanie wyzwalać entuzjazm kierowców, zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.

Coppa Abarth Classiche.

Postawę wyścigową wielkiego projektu z udziałem entuzjastów historii marki wyraża Coppa Abarth Classiche, w swojej drugiej edycji w tym roku. Nowością jest to, że wybraną specjalnością są wyścigi samochodowe, obszar, w którym marka ze Skorpionem w logo odniosła wiele międzynarodowych sukcesów na najwyższych poziomach, zarówno, jako Abarth, jak i wtedy, gdy Squadra Corse Abarth prowadziła markę Lancia, zdobywając dziesięć tytułów w mistrzostwach producenta i sześć tytułów w mistrzostwach kierowców na przestrzeni lat.

Mistrzostwa składały się z sześciu wyścigów i były dostępne dla wszystkich klasycznych modeli sprzed 1981 roku. Formuła Coppa Abarth Classiche, opracowana we współpracy z Michelin Italia, była pełna zalet w zakresie zapisywania się na imprezy i kupowania zestawów opon dla zespołów.

Zaangażowanie F4.

Biorąc pod uwagę wyjątkowy sukces, jaki odniósł we Włoszech i Niemczech w minionych sezonach, Abarth zdecydował się na wsparcie czwartej edycji włoskich Mistrzostw F4 i trzeciej edycji Mistrzostw F4 w Niemczech, potwierdzając swój udział w Mistrzostwach Włoch, jako sponsor i oficjalny dostawca silników.

Silnik 1.4 Turbo T-Jet o mocy 160 KM, pochodzący z wersji 595 i wykorzystywany w samochodach Abartha rywalizujących w Abarth Trophies, w tym roku będzie ponownie montowany we wszystkich samochodach produkowanych przez włoskiego wytwórcę - firmę Tatuus. W 2017 roku czterdziestu bardzo młodych zawodników startowało w Mistrzostwach Niemiec, a trzydziestu rywalizowało we Włoszech.

Ten sam samochód startuje w Mistrzostwach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które składają się z sześciu wyścigów od 15 grudnia 2017 r. do 3 marca 2018 r. na torach wyścigowych Yas Marina i Dubaj.

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki