Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

26 wrz 2016

Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Paryż 2016.

Abarth powraca na międzynarodową scenę paryskiego Salonu Samochodowego, prezentując najważniejsze nowości 2016 roku, dzięki którym gama spod znaku Skorpiona jest jeszcze bardziej kompletna i emocjonująca.

Abarth na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Paryż 2016.
  • W centrum uwagi nowy Abarth 124 spider dostępny w salonach dealerskich w najbliższych dniach oraz nowy Abarth 595.
  • Uwaga skierowana na „Scorpionship", oficjalną społeczność skupioną wokół Abartha.
  • Kalendarz wyścigów na rok 2017 uwzględniający nowego Abartha 124 Rally .
  • Stoisko, które odzwierciedla wartości charakteryzujące markę: osiągi, mistrzowski kunszt i postęp techniczny, gości specjalną strefę merchandisingu i ekskluzywnych akcesoriów przygotowanych we współpracy z Mopar.

Abarth powraca na międzynarodową scenę paryskiego Salonu Samochodowego, prezentując najważniejsze nowości 2016 roku, dzięki którym gama spod znaku Skorpiona jest jeszcze bardziej kompletna i emocjonująca. W świetle reflektorów tej ważnej francuskiej imprezy, publiczność może podziwiać Abartha 595 zarówno w wersji hatchback, jak i kabrio oraz Abartha 124 spider, który w najbliższych dniach pojawi się w salonach europejskich dealerów. Ten niekonwencjonalny i sprawiający wiele frajdy podczas jazdy model, ma szanse stać się ikoną, jeśli chodzi o przyjemność czerpaną z jazdy.  

Stoisko Abartha jest bramą otwartą na świat i wartości marki: wysokie osiągi, rzemieślnicza troskę o każdy szczegół i ciągłe doskonalenie pod względem technicznym. Coraz więcej osób, w skali globalnej, staje się pasjonatami  Abartha, utożsamiając się z jego założeniami: wkrótce zadebiutuje cyfrowy projekt  „Abarth 124 spider Uncovered",  w ślad za poprzednim cieszącym się ogromnym sukcesem projektem „The Scorpionship". To jedyna oficjalna społeczność Abartha skupiająca w swych szeregach właścicieli i kolekcjonerów samochodów tej marki, członków klubu i fanów Abartha.  Sercem inicjatywy jest turyński zakład marki, który publiczność odwiedzająca Salon Samochodowy w Paryżu może zwiedzić przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, bardzo wciągającej, a zarazem realistycznej.
Nie może zabraknąć oczywiście strefy dedykowanej produktom merchandisingowym i ekskluzywnym akcesoriom przygotowanym we współpracy z Mopar, marką odniesienia w zakresie usług, obsługi Klienta, oryginalnych części zamiennych i akcesoriów do samochodów Grupy FCA.

Abarth 124 spider.

Nowy Abarth 124 spider oferuje wspaniałe doświadczenia zmysłowe i przyjemność z jazdy, jaką może dać jedynie prowadzenie samochodu typu spider. Samochód ten, stworzony dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu Zespołu Wyścigowego Abarth, stanowi najlepszy wyraz wartości wyróżniających markę Abarth, do których zalicza się osiągi, mistrzowskie wykonanie oraz postęp techniczny. To samochód, który z pewnością wywoła uśmiech i zadowolenie na twarzy tych, którzy będą mieli szczęście zasiąść za jego kierownicą.

W celu zagwarantowania niezwykłych osiągów dynamicznych, Abarth 124 spider jest standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który wpływa na jego przyczepność w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że zachowanie samochodu cechuje nieporównywalna dynamika. Większa część jego masy jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest usytuowany za przednią osią, co gwarantuje rekordową zwinność oraz wspaniałe wrażenia z jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów, pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Ponadto optymalny rozkład masy zapewnia doskonałe prowadzenie i zwinność.

Abarth 124 spider ma z przodu wysokie zawieszenie 2-wahaczowe oraz 5-punktowe z tyłu, odpowiednio skalibrowane tak, aby zwiększyć stabilność podczas hamowania czy skrętu. Układ kierowniczy zapewnia wspaniałe doświadczenia z jazdy, również dzięki odpowiedniej sportowej kalibracji systemu wspomagania kierownicy.

Pod maską znajduje się mocny i niezawodny czterocylindrowy silnik 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 124 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód wyposażony w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i ma przyspieszenie od 0 do 100 km w 6,8 sekundy. Ponadto, w samochodzie marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś, co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowo zamontowany układ wydechowy Record Monza, który zapewnia rasowy dźwięk wydechu.
Abarth124 spider jest dostępny z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów lub ze sportową, automatyczną sekwencyjną skrzynią biegów Esseesse.

Nowy Abarth 124 spider jest wyposażony w szereg najnowszych urządzeń aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie, poza ABS, obejmuje system EBD odpowiedzialny za rozdział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne koła, a więc optymalizację drogi hamowania oraz zachowanie kontroli nad samochodem w każdych warunkach. Ponadto w standardzie ma także system stabilizacji toru jazdy ESC zwiększający kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. Jest on przydatny w takich krytycznych sytuacjach, jak przykładowo podczas jazdy na zakrętach oraz po różnych nawierzchniach pokrytych lodem, śniegiem i żwirem.  Wszystkie te urządzenia mogą zostać całkowicie wyłączone podczas jazdy na torze.
Tym samym, można czerpać przyjemność z całkowitego wykorzystania dynamiki mocy prawdziwego samochodu sportowego z napędem na tylne koła. Abarth 124 spider może być kierowany, po prostu, przez sterowanie kołem kierownicy oraz pedałem gazu, co pozwala odkryć niespotykaną przyjemność z jazdy.

Na zamówienie dostępny jest pakiet Visibility Plus, który zawiera adaptacyjne przednie reflektory LED-owe z automatycznym ustawieniem, gwarantujące przyjemność z jazdy także w warunkach złej widoczności oraz  czujnik deszczu, czujnik zmierzchu i czujniki parkowania.

Na stoisku publiczność może podziwiać dwa roadstery ze znaczkiem Skorpiona. Pierwszy wyróżnia się białym pastelowym nadwoziem Bianco Turini 1975 i maską silnika w kolorze matowej czerni. To wykończenie to nawiązanie do klasycznego Abartha 124 Rally, w który zastosowano to rozwiązanie, aby zapobiec oślepianiu kierowcy przez słońce.  Drugi natomiast jest cały w czerwonym kolorze Rosso Costa Brava 1972: to pierwszy raz, kiedy nowy 124 spider prezentuje się europejskiej publiczności w jednobarwnej szacie.  

DNA Abartha znalazło swój wyraz także w wnętrzu obydwu prezentowanych samochodów, gdzie skupiono się na zagwarantowaniu maksymalnego poziomu ergonomii. Skórzane fotele zapewniają oparcie, a zarazem komfort, pozwalając na zachowanie wyprostowanej pozycji podczas prowadzenia pojazdu przesuniętej tak daleko do tyłu i usytuowanej tak nisko, jak to tylko możliwe, aby jak najlepiej zauważać wszystkie ruchy wykonywane przez samochód na bok. Kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym rozkładem samochodu. Pozycja aluminiowego pedału, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów, to daje w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje umieszczony w centralnej pozycji olbrzymi obrotomierz z czerwonym tłem oraz bezkluczykowy system uruchamiania.

Komfort gwarantują dostępne w wersji standardowej podgrzewane fotele oraz doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy przedniej szyby, tylnej szyby oraz dwuwarstwowego dachu. Ten ostatni został tak zaprojektowany, że siedząc na fotelu kierowcy można go otwierać i zamykać jedną ręką w kilka sekund. Złożony za fotelami nie zajmuje miejsca w bagażniku.

Obydwa wystawione samochody wyposażone są w pakiet Visibility Plus i pakiet Pack Sound Plus. Pierwszy z nich obejmuje adaptacyjne przednie reflektory LED-owe z automatycznym ustawieniem, ledowe światła do jazdy dziennej, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, spryskiwacze reflektorów i tylne czujniki parkowania. Drugi natomiast zawiera radio z 7" ekranem dotykowym i systemem audio Bose. Nie brakuje także wbudowanego systemu nawigacji.  

Officine Abarth.

Debiut nowego Abartha 124 spider jest powrotem do niekonwencjonalnych emocji, które od zawsze wyróżniały markę spod znaku Skorpiona.  Samochód, który symbolizuje nową energię przyciąga licznych entuzjastów marki. A dzisiaj, wraz z pojawieniem się w Europie pierwszych 2500 egzemplarzy Abartha 124 spider,  podkreślone zostaje znaczenie samochodów „z dziedzictwem" , stanowiących inwestycję dla nabywców.

Marka Abarth przykłada duże znaczenie do swojej chlubnej historii: to poczucie dumy przyczyniło się do powstania Abarth Classiche, projektu o szerokim zasięgu składającego się z wielu elementów, począwszy od  atelier zajmującego się odnawianiem zabytkowych pojazdów, które rozpoczęło działalność w listopadzie ubiegłego roku w warsztatach „Officine Abarth" zlokalizowanych na terenie zakładu Mirafiori w Turynie.
W samym sercu zakładu, gdzie rzemieślnicza precyzja i dbałość o szczegóły, typowe dla najbardziej ekskluzywnych samochodów Abartha, spotykają się z najlepszą technologią samochodów wyścigowych, przygotowano strefę o powierzchni około 900 m2 dedykowaną restaurowaniu zabytkowych samochodów Abarth należących do Klientów. Prace restauracyjne wykonywane są z dużą wiernością i starannością, również dzięki dokumentacji, która została ostatnio skatalogowana w formacie cyfrowym i zawiera rysunki techniczne, niezbędne dla zachowania zgodności z oryginałem i uzyskania certyfikatu autentyczności komponentów mechanicznych (silnika, skrzyni biegów, wydechu i zawieszenia), dla których marka Abarth korzystając z doświadczenia i sugestii ASI i FIVA opracowała własną procedurę certyfikacyjną.  Officine Abarth to miejsce, w którym Abarth 124 spider staje się archetypem mistrzostwa włoskiej inżynierii. Model 124 jest w szczególny sposób traktowany przez personel inżynieryjny Abarth, którego członkowie są prawdziwymi miłośnikami samochodów: mężczyźni i kobiety Abarth, którzy zapewniają wartość dodaną produktowi, który sam w sobie jest już doskonały.  Każdy samochód jest testowany i certyfikowany przez członka personelu technicznego Abarth, w pełnym poszanowaniu dla tradycji, w której Abarth 124 staje się spadkobiercą licznych modeli zaprojektowanych i wyprodukowanych przez markę Abarth. Modele te cieszą się ogromnym uznaniem zarówno we Włoszech, jak i zagranicą, a ich właściciele dbają o nie z wielkim zaangażowaniem.   

Abarth 595.

Nowy Abarth 595 to model będący ewolucją ikony marki spod znaku Skorpiona: mocniejsze silniki, jeszczebogatsze wyposażenie standardowe oraz mnóstwo innowacji, z których niektóre są zwykle zarezerwowane dla samochodów z wyższych segmentów.

W sprzedaży od czerwca br. w rejonie EMEA, nowy model Abartha umacnia swą reputację kompaktowego, lekkiego i zwinnego samochodu oraz unikalnego modelu w zakresie konfiguracji i tuningu. Nowy Abarth 595 to następca modelu wprowadzonego na rynek w roku 2008 i obecnego dziś na całym świecie. Kluczowymi elementami strategii umożlwiającej osiągnięcie wielkiego sukcesu są osiągi, technologia oraz nieomylny włoski styl.

Dostępna z nadwoziem typu hatchback lub kabrio, nowa gama 595 jest oferowana w trzech poziomach wyposażenia (595 Elaborabile, 595 Turismo oraz 595 Competizione) oraz z silnikami o trzech poziomach mocy, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających i kompetentnych Klientów. Wiele wprowadzonych udoskonaleń to wynik doświadczenia nabytego w trakcie prac nad 695 Biposto, zwanego „najmniejszym supersamochodem", który będąc samochodem szosowym oferuje doznania i technologie rodem z torów wyścigowych.

Wyróżniająca, lecz nadal przystępna cenowo, wersja 595 Elaborabile to model Abartha na poziomie podstawowym, który oferuje całe wyposażenie standardowe potrzebne do zapewnienia, typowej dla pojazdu spod znaku Skorpiona, radości i przyjemności z jazdy. Ponadto, 595 stanowi idealny model podstawowy dla kierowców, którzy z czasem chcą poddać swój samochód tuningowi i uczynić go unikalnym.
Wersje 595 Competizione i 595 Turismo stanowią wyraz dwóch różnych „dusz" Abartha. Ta pierwsza, bardziej „purystyczna", została zaprojektowana z myślą o miłośnikach osiągów i bezkompromisowego sportowego stylu. Druga, z kolei, stanowi nawiązanie do typowych wartości włoskich mistrzostw Italian GT Championship w kompaktowym rozmiarze idealnym do jazdy po mieście.

Na paryskim stoisku można podziwiać obie wersje modelowe: 595 Competizione i 595C Turismo. Pierwszy samochód, w żółtym pastelowym kolorze Giallo Modena jest wyposażony w mocny silnik 1.4 T-jet o mocy 180 KM (132 kW) rozwijający moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr./min., dzięki turbinie Garrett GT 1446. To idealny samochód dla osób poszukujących wyścigowej adrenaliny zarówno w zakresie osiągów, jak i wartości technicznych: przyspieszenie od 0 do 100 km w zaledwie 6,7 sekundy i powiększony układ hamulcowy Brembo, wyposażony w cztery cylindry z zamocowanymi na stałe zaciskami dla osiągnięcia maksymalnych osiągów. Co więcej, silnik osiąga szczególną moc 132 KM/litr, co jest wynikiem wysokiej sprawności działania układu wydechowego Record Monza wyposażonego w technologię „Dual Mode".
Ta ekskluzywna funkcja jest dostępna, na zamówienie, w pozostałych modelach gamy, łącznie z układem wydechowym Record Modena zapewniającym identyczne osiągi w połączeniu z mniej agresywnie wyglądającą rurą wydechową. W standardzie, wszystkie warianty silnika 1.4 T-jet są zestawione z 5-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów, lecz mogą zostać także wyposażone w zrobotyzowaną sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z manetkami przy kole kierownicy.

We wnętrzu samochodu zamontowane są fotele Corsa by Sabelt, najlepiej trzymające fotele dostępne obecnie na rynku. Gwarantują one duże podparcie boczne i dlatego doskonale nadają się do sportowej jazdy, dzięki swojej możliwości precyzyjnego przekazywania kierowcy każdej najmniejszej zmiany obciążenia. Wykonane są one ze skóry i Alcantary, w wariancie czarnym, z nową konstrukcją z włókna węglowego.

W celu zagwarantowania efektywnej, sportowej jazdy, wystawiany samochód ma nową, spłaszczoną u dołu kierownica z wizjerem, wykonaną z materiałów technicznych takich, jak włókno węglowe i Alcantara. Pas deski rozdzielczej, będący od zawsze kultowym elementem 595, występuje w kolorze nadwozia „tar cold grey".
Wśród nowości modelu widocznych w wystawianym egzemplarzu pojawił się również sportowy zestaw wskaźników, którego czytelność jest lepsza dzięki nowej grafice, dostępnej w trybie „sport". Ponadto, podświetlenie ciśnieniomierza jest teraz białe, dzięki czemu odczyt jest prostszy i szybszy.

Obok 595 Competizione pojawia się 595C Turismo z dwukolorowym nadwoziem - czarny Scorpione i szary Record - z fotelami w kolorze naturalnej skóry. Pod maską kryje się silnik 1.4 T-jet o mocy 121 kW i 165 KM zapewaniający maksymalną prędkosć 218 km/h. Również w wersji kabrio można zauważyć wszystkie zmiany oraz nowości, które poprawiają osiągi modelu. Przód, na przykład, został przeprojektowany i ma teraz powiększony wlot powietrza: dzięki temu udoskonala kontrolę ciepła w komorze silnika, zwiększając możliwości chłodzenia o 18%.

Technicy Abartha pracowali również nad zderzakiem tylnym, w efekcie uzyskując bardziej wydatny i skuteczny spojler. Ponadto, w obydwóch zderzakach zostały umieszczone specjalne wstawki, zależnie od wersji wyposażenia: czarne matowe dla 595, w kolorze nadwozia dla 595 Turismo i z wykończeniem „tar cold grey" dla 595 Competizione.
Nowe są również lampy zarówno przednie, jak i tylne, które w całej gamie są wyposażone w światła polieliptyczne oraz w światła do jazdy dziennej LED. Na zamówienie natomiast dostępne są światła ksenonowe występujące w wystawianym samochodzie.
Montowane w wersji podstawowej 595 Turismo nowe felgi 17'' Granturismo są lżejsze o 7% i maja większą o ponad 50% powierzchnią wentylującą, która zapewnia lepsze odprowadzanie ciepła, a tym samym lepsze i bardziej zrównoważone osiągi układu hamulcowego.

Abarth D.A.M.

Nowy Abarth 595 jest jedynym samochodem w segmencie z samoblokującym mechanizmem różnicowym (Abarth D.A.M.), ekskluzywnym elementem wyposażenia, bezpośrednim efektem doświadczeń zdobytych przy 695 Biposto.
Abarth D.A.M. pozwala na pełne wykorzystanie potencjału 595 Competizione, poprawiając właściwości jezdne samochodu w ekstremalnych warunkach. Samoblokujący mechanizm różnicowy gwarantuje odpowiednie przeniesienie momentu na koło przednie o mniejszej przyczepności (typowym przykładem jest droga i wyjście z zakrętów przy wysokim obciążeniu bocznym). Mechanizm ten pozwala zachować precyzyjny tor jazdy, poprawiając skuteczność podczas sportowej jazdy.
Abarth D.A.M. wchodzi w skład nowego pakietu Perfomance - dostępnego tylko dla nowego Abartha 595 Competizione z manualną skrzynią biegów, obejmującego felgi 17" Supersport oraz siedzenia Sabelt ze skóry/Alcantary z konstrukcją z włókna węglowego, umieszczony na dachu, wykonany z frezowanego aluminium znaczek 595 oraz pakiet do indywidualizacji w kolorze czerwonym, białym lub błyszczącym czarnym.

System multimedialny w 595.

Wszystkie wersje mają w standardzie UconnectTM 5",  radio z ekranem dotykowym i usługami Uconnect Live (na zamówienie również zintegrowana nawigacja i DAB) oraz - po raz pierwszy w gamie - UconnectTM 7" HD, szybką platformę wyposażoną w ekran o wysokiej rozdzielczości, nawigację i radio cyfrowe DAB. System Uconnect 7" HD ma ekran o wysokiej rozdzielczości oraz Abarth Telemetry, zintegrowany system, który umożliwia dokonywanie pomiarów swoich osiągów na wstępnie wprowadzonych do systemu trasach, pozwalając analizować czasy przejazdu, aby opracować technikę jazdy i poprawić ją. Ponadto, system ten może zostać zindywidualizowany: w praktyce, daje możliwość zapamiętania nowych tras i późniejszego wykorzystania ich w celu porównania własnych osiągów. Wreszcie, dzięki wcześniej wprowadzonym do systemu POI (serwisy Abarth i inne ważne dla marki miejsca), pozwala każdemu właścicielowi kolekcjonować specjalne odznaki. Oczywiście, rezultatami i postępami można dzielić się na stronach kanałów społecznościowych.

Wraz z Uconnect 7", na zamówienie dostępne będą Apple CarPlay i Google Android Auto, to znaczy najlepsze rozwiązania smartphone mirroring na Apple iOS i Android. Klient będzie mógł więc w prosty i szybki sposób wejść do wszystkich funkcji i zawartości swojego smartfona, korzystając z ekranu dotykowego swojego nowego Abartha 595.

Wreszcie, w nowym Abartcie 595 debiutuje wyrafinowane i mocne nagłośnienie BeatsAudioTM, które z pewnością podbije serca najbardziej wymagających fanów muzyki. Zaprojektowane we współpracy z Beats by Dr. Dre, nagłośnienie BeatsAudioTM może się pochwalić całkowitą mocą 480 Watt i 8-kanałowym wzmacniaczem cyfrowowym, który ma wbudowany nowoczesny korektor akustyczny, potrafiący odtworzyć cały zakres dźwięków, jaki artysta tworzy podczas nagrań w studiu.

System audio Beats AudioTM składa się z dwóch głośników wysokotonowych umieszczonych w słupkach przednich, dwóch nisko-średniotonowych 165 mm w drzwiach przednich i dwóch pełnozakresowych 165 mm, zamontowanych w panelach tylnych oraz subwoofera 200 mm, umieszczonego w środku bagażnika we wnęce koła zapasowego.

Digital.

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, prezentowany jest publiczności projekt digital fascination „Abarth 124 spider Uncovered", poświęcony nowemu roadsterowi z logo Skorpiona. Projekt łączy w całość zawartość techniczną, jak i emocjonalną, opracowaną tak, aby pomieścić coraz to nowsze tematy i zaoferować użytkownikowi niesamowite doznania. Użytkownicy będą mogli odkryć nowe ścieżki, wybierając temat, od którego chcą zacząć i poznać nowe detale oraz możliwości jedynego w swoim rodzaju samochodu. Kolejne bloki narracyjne tworzą moduły, które przekształcają projekt w dziennik pokładowy Abartha 124 spider. „Abarth 124 spider Uncovered" dostępny będzie na specjalnej stronie modelu na portalu Abarth i będzie to responsywny układ strony, czyli sam dostosowywać się będzie do urządzenia, na którym strona będzie przeglądana przez użytkownika. Ponadto, aby maksymalnie podkreślić ważność oraz dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, informacja zostanie opublikowana na oficjalnych kanałach społecznościowych marki.

Rok 2016 jest bogaty w nowości zarówno pod względem produktu, jak i treści multimedialnych oraz społecznościowych.  W dniu 1 marca 2016 powstał „The Scorpionship", jedyna oficjalna społeczność Abartha skierowana do posiadaczy samochodów, kolekcjonerów, członków klubów Abarth i zwykłych miłośników. Zapisać mogą się wszyscy, wypełniając specjalny formularz znajdujący się na stronie scorpionship.abarth.com. Społeczność, która najpierw pojawiła się we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Francji, teraz działa w całej Europie. Członkostwo w „The Scorpionship" gwarantuje duże korzyści w postaci promocji i atrakcji sportowych, a także udział w zlotach, które gromadzą wielu fanów. Ponadto, członkowie "The Scorpionship" będą mogli przedpremierowo zapoznać się z „Abarth 124 spider Uncovered".

Na koniec, interesujące wieści dla całej społeczności Abartha. W sobotę 29 października 2016 odbędzie się wielki zlot, w którym wezmą udział tysiące miłośników Abartha na czterech europejskich torach wyścigowych: Silverstone w Wielkiej Brytanii, Nurburgring w Niemczech, Navarra w Hiszpanii i Tazio Nuvolari we Włoszech Koło Pavii. Wydarzenie to będzie miało charakter dużego międzynarodowego zlotu, gwiazdami będą wszystkie samochody Abartha, od tych najbardziej wiekowych, produkowanych od 1949 roku, czyli od momentu powstania marki, do tych najnowszych Abarth 595 i Abarth 124 spider. Program będzie taki sam na wszystkich czterech imprezach z kilkoma niewielkimi lokalnymi atrakcjami, a gościem honorowym będzie coraz liczniejsza społeczność „The Scorpionship" z prawie 50 000 członków. Za pośrednictwem strony będzie można zapisać się i uzyskać 50% upust na zakup biletu.

Wyścigi.

Abarth 124 Rally ma homologację w kategorii R-Gt i może brać udział we wszystkich międzynarodowych wyścigach oraz w większości tych krajowych. Abarth przygotowuje "Promocyjny puchar" oparty na udziale w 7 wyścigach zaliczanych do Rajdowych Mistrzostw Włoch oraz międzynarodowy „challenge", którego harmonogram zostanie ustalony poprzez wybór najważniejszych imprez wyścigowych organizowanych w danym kraju. Wszystkie informacje na temat Pucharu ukażą się w następnych tygodniach na stronie racing.abarth.com.

Wraz z tym samochodem Abarth zamierza uruchomić program skierowany do swoich Klientów i jest w trakcie dopracowywania szerokiego wachlarzu inicjatyw skierowanych do kierowców i zespołów, które zdecydują się na wybór Abartha 124 Rally. Oprócz końcowej puli nagród przeznaczonej zarówno dla kierowców, jak i zespołów, przewidziana jest również strefa „hospitality" oraz pomoc techniczna podczas wyścigów zapewniana przez Abartha z bezpośrednią sprzedażą części zamiennych. Zgodnie z tradycją Abartha, szczególna uwaga zostanie poświęcona młodym, którzy będą mieli specjalną klasyfikację. Najlepszy uczestnik poniżej 23 lat weźmie udział w ACI Sport Federal Super Driving Course i w przyszłym roku startować będzie za kierownicą oficjalnej 124 Rally w Rajdzie Monte Carlo. Nagroda ta jest niezwykle cenna pod względem zdobytych doświadczeń i prestiżu, biorąc pod uwagę wysoki poziom uczestników startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Również w następnym sezonie zawodów wyczynowych Abarth kontynuować będzie swoją działalność na torze wraz z Pucharem Selenia organizowanym dla Abarthów 595 OT i 695 Assetto Corse.

Stoisko.

Detale stoiska Abartha w Paryżu nawiązują swoim wyrazem do Officine Abarth, a to poprzez żelazne szyny, surowy beton oraz blaszane panele podłogowe lśniące od śladów opon. Publiczność ma wrażenie, że odwiedza warsztat prawdziwego mechanika, który z pasją i precyzją pracuje nad silnikiem.
To dziedzictwo Carlo Abartha, niezwykła staranność połączona z nieustającym postępem technicznymi osiągami. Officine Abarth są dzisiaj miejscem bogatym w historię, ale teraz bardziej niż kiedykolwiek nastawionym na przyszłość: idealna sceneria na wprowadzenie nowego Abarth 124 spider. Dzięki wirtualnej rzeczywistości odwiedzający mogą wziąć udział w wyjątkowo realistycznym doświadczeniu „na pokładzie" samochodu i wewnątrz Officine Abarth.

Ponadto, przy okazji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, Abarth prezentuje nową linię merchandising, która nawiązuje do głównych elementów samochodu, będących inspiracją dla przykuwającej wzrok grafiki: „Technical Parts". Kolekcja ta opiera się na detalach będących od zawsze symbolem osiągów oraz gamie innowacyjnej i jedynej w swojej rodzaju odzieży, doskonale dopasowanej do stylu Abartha.  Zastosowane zostały wysokogatunkowe materiały, takie jak skóra czy neopren, wyrażające silnego sportowego ducha modeli z logo Skorpiona. Ponadto, w znajdującym się na stoisku Abartha sklepie dostępne będą różne kolekcje wyprodukowane we współpracy z prestiżowymi markami, takimi jak Breil i Kappa, jak również premierowa kolekcja poświęcona ostatniemu modelowi Abartha, 124 spider.
Dystrybucją kolekcji zajmuje się Mopar, marka zajmującą się usługami, obsługą Klienta, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla marek grupy FCA.

Na koniec wreszcie, dzięki rozdawanym na stoisku materiałom informacyjnym, odwiedzający będą mogli poznać produkty oferowane przez FCA Bank, spółkę finansową wyspecjalizowaną w branży motoryzacyjnej. Działa ona na głównych rynkach europejskich i przyświeca jej jeden cel: wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA za pośrednictwem innowacyjnych produktów finansowych, wraz z usługami o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonych dla sieci Dealerów, Klientów prywatnych i firm.

Pozostała zawartość