- Drugi tytuł zdobyty przez zespół sponsorowany przez markę Abarth.
- Związek dwóch marek, dzięki wspólnym wartościom: rywalizacji i pasji.
Zwyciężając w hiszpańskiej Walencji, podczas ostatniej rundy Motocyklowych Mistrzostw Świata, zespół Movistar Yamaha Moto GP wygrał drugi raz z rzędu w Motocyklowych Mistrzostwach Świata (FIM) - MotoGP.
To wielka satysfakcja dla Abartha, zaangażowanego sponsora i partnera zespołu, z którym marka dzieli wiele wartości zarówno tych sportowych, jak i tych dążących do odnoszenia sukcesów. To wartości, którymi zawsze kierują się zespoły tych dwóch marek i które pozwoliły teamowi Movistar Yamaha MotoGP zdobyć tytuł.
Podczas całego sezonu obaj motocykliści stanęli na podium w sumie 19 razy (10 razy Valentino Rossi i 9 Jorge Lorenzo), dwukrotnie osiągając podwójne podium: w GP Hiszpanii (Jerez) i Francji (Le Mans).
Dla Abartha i Yamahy zawody stanowią doskonały wzorzec, z którego można czerpać doświadczenie do wykorzystania w produkcji seryjnej. Tak było w przypadku Abartha 124 spider, wyprodukowanego dzięki zespołowi Corse Abarth. Samochód jest doskonałym przykładem głównych wartości marki: osiągów, zegarmistrzowskiej precyzji i doskonałości technicznej.
Dostępna w wersji hatchback lub kabrio, nowa gama Abarth 595 składa się z trzech wersji wyposażenia (595 Elaborabile, 595 Turismo i 595 Competizione), którym odpowiada tyle samo poziomów mocy, pozwalających spełnić oczekiwania coraz bardziej wymagających i świadomych Klientów. Wiele z wprowadzonych usprawnień technicznych jest owocem doświadczenia zdobytego podczas tworzenia 695 Biposto, „najmniejszego supersamochodu", cywilnego auta naładowanego emocjami i technologią, jak w prawdziwym wyścigowym bolidzie.